Snart har jag semester!

Nu sitter jag helt ensam i ett svalt och nedsläckt klassrum med stora hörlurar på mig och väntar på Natalie som har sin allra sista tyskalektion för våren. Känner verkligen att de restrerande dagarna är oerhört onödiga, schemat står på vita tavlan här och lyder "Torsdag: NK-dag (promenad i x antal h), Måndag: Klassens dag + städ e.m., Tisdag: Fotbollsturnering (Rosenlundsplanerna 8:45), Onsdag: Lediga!, Tors: Skolavslutn., (klassrummet 8:45, JB-hallen 9:00)."  Känns som om vi lika gärna hade kunnat skippa allt utom själva avslutningen, men det ska ju aldrig vara smärtfritt.. Well, inte så mycket att klaga över då det lär bli jävligt slappa dagar.

Planen är att jag åker upp till pappa så fort som möjligt efter skolavslutningen, helst samma dag eller dagen efter, sen tänker jag as soon as I get there gå runt och iallafall försöka skaffa nåt sommarjobb på nån av Sandvikens mataffärer (preferably mitt stammisställe Konsum som ligger 200 meter ifrån pappas lägenhet), det vore jävligt skönt att tjäna lite pengar... Lyckas jag få ett jobb där så har jag ju mitt på det torra ett tag, skönt att vara där uppe några veckor och ta en paus ifrån vardagen och allt som är jobbigt här, och dessutom umgås med min käre pappa och alla älskade släktingar (äta kakor med mormor på hennes altan, lyssna på Sinatra med farmor och farfar, hälsa på morfars hästar, hoppa studsmatta med min kusin..).

Nu ska jag återgå till att läsa bloggar, det dröjer kanske ett tag tills jag gör det igen iochmed att jag hatar vår sjukt dåliga stationära dator hemma. Om jag inte skriver på ett tag så vet ni iallafall vad det beror på - datorlös!

Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Rösta fram veckans snyggaste outfit! :)

http://www.lifebylidman.se/2008/june/veckans-snyggaste-outfit.aspx

2008-06-04 @ 15:34:19
URL: http://www.lifebylidman.se
Postat av: Julia

Gud vad härligt det lät att åka till din pappa så som du beskrev det ;D Låter gött att åka ifrån vardagen lite, det behövs ibland. :)

2008-06-04 @ 20:59:39
URL: http://eleonorah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0